Successie

Creating chaos whenever its possible

Speedaten, maar dan anders

Vandaag was het zo ver, ik ging speeddaten met bedrijven.
Ik, de sollicitatie-n00b.
2 keer liep ik een winkel in omdat ze mensen zochten, en dat was dat. 1x kreeg ik een brief voor de sollicitatie dat er 3 mensen bij het gesprek aanwezig zouden zijn en ging in het in mijn dromen al zo fout dat ik tijdens het gesprek eigenlijk al niets slims meer kon zeggen. Toen ze me belden met de afwijzing hoorde ze ook dat ik anders klonk, zekerder… Uh jaaa! Maar het was te laat. 3x ben ik via vrijwilligers werk of stage ergens binnen gerold… Nou ja.., sollicitaties zijn niet mijn ding.

Heel anders is het als ik een uitnodig krijg voor een kennismaking, dan denk ik, ‘hè, gezellig!’, in mijn naïviteit begrijp ik vaak niet dat ik mezelf net zo goed moet verkopen en dat scheelt echt alles!.

Vandaag dus oefenen!
Wordt vervolgd, want ik plande de rest van de dag natuurlijk naadje!

Plaats een reactie

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 24 september 2013 door in Geen categorie.